Simposi sobre canvi educatiu | 24 de novembre Part 2 15-17.30h
Els dies 23 i 24 de novembre Escola Nova 21 va organitzar, juntament amb la UNESCO i l’OCDE, un simposi que contribueixi a fer confluir el coneixement internacional sobre el propòsit educatiu i els fonaments de les pràctiques d’aprenentatge amb la recerca i el treball de canvi educatiu existents al nostre país. Si vols més informació i seguir l’actualitat del programa, visita el web Escola Nova 21, visita la pàgina de vídeos relacionats amb el programa http://www.escolanova21.cat/videos/ , subscriu-te al butlletí, i segueix-nos al Twitter: @escolanova21 #escolanova21 http://www.escolanova21.cat/http://www.fbofill.cat/agenda/simposi-sobre-canvi-educatiu
Aquest vídeo correspon al segon dia del Simposi: 24 de novembre de 2016 (2a part)
PROGRAMA:
15-17h| Com fer possible el canvi educatiu
– Carlos Vargas, oficial sènior de Projectes de la Secció d’Aliances, Cooperació i Recerca de la UNESCO i coordinador del programa Rethinking Learning in a Complex World
– David Istance, analista sènior en educació de l’OCDE i director del projecte Innovative Pedagogies for Powerful Learning i de l’informe The Nature of Learning
– Marina Subirats, catedràtica emèrita de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona
– Modera: Mònica Nadal, directora de Recerca de la Fundació Jaume Bofill
17-17.10h| Conclusions del simposi
– Eduard Vallory, president del Centre UNESCO de Catalunya i director del programa escolanova 21
17.10-17.30h| Cloenda
– Hble. Sra. Meritxell Ruiz Isern, consellera d’Ensenyament de la Generalitat
Escola Nova 21 vol contribuir en els pròxims tres anys a empoderar mestres, famílies i societat per moure el nostre sistema educatiu cap a un propòsit veritablement competencial que afavoreixi que infants i joves puguin esdevenir persones autònomes amb una vida plena, i cap a unes pràctiques d’aprenentatge que responguin al coneixement de com les persones aprenen.
La UNESCO, amb els seus informes sobre propòsit educatiu i el treball que ha engegat més recentment, Rethinking Learning in a Complex World, i l’OCDE, amb els treballs precedents sobre pràctiques d’aprenentatge i l’actual iniciativa d’estudi Innovative Pedagogies for Powerful Learning, aporten els principals marcs de referència sobre els quals desenvolupar el procés de canvi, i que Escola Nova 21 ha dibuixat sintèticament mitjançant el marc d’escola avançada.
La col·laboració i el suport d’ambdues institucions ens ofereix l’oportunitat d’organitzar, conjuntament, aquest Simposi sobre canvi educatiu, i connectar així aquest coneixement i expertesa internacional per fer-lo confluir amb el treball de canvi existent al sistema educatiu català i també amb les recerques que s’estan duent a terme a les nostres institucions universitàries.