📁 Veure tots

Quins recursos necessiten els centres educatius? Gemma Solé, Escola Sagrat Cor-Besòs

La Gemma Solé respon la pregunta: Quines necessitats prioritzaríeu i amb quina mena de recursos les afrontaríeu? en l’acte online
Quins recursos necessiten els centres educatius? Per un finançament just i al servei de la millora de les oportunitats, celebrat el passat 4/5/2022. Més informació sobre l’acte i el vídeo íntegre: https://fundaciobofill.cat/actes/quins-recursos-necessiten-els-centres-educatius Quins recursos necessiten realment les escoles i els instituts per garantir les oportunitats educatives dels seus alumnes? Sabent que les necessitats dels centres són diversos, sovint desiguals: com haurien de distribuir-se i adaptar-se els recursos per tal d’ajustar-se a les realitats socials i educatives de cada centre i, d’aquesta manera, millorar les seves condicions d’escolarització? L’educació a Catalunya necessita més recursos dels que rep actualment. Com a mostra, actualment la despesa pública en educació a Catalunya es troba al voltant del 3,6% del PIB, significativament per sota de la d’Espanya (4,3%) i de la del conjunt de la UE (4,7%). Aquest infrafinançament afecta directament a les escoles i instituts, docents i equips directius, que no tenen els recursos suficients per fer la seva feina en les millors condicions possibles i garantir la millor educació per a tots els infants i joves. I perjudica, de manera més significativa, els centres que tenen més complexitat i necessiten més docents, suports intensius i diners per garantir la gratuïtat de les activitats complementàries, sortides i colònies a tots els alumnes. Catalunya necessita un nou model de finançament dels centres educatius que els garanteixi un increment de recursos, una distribució més equitativa d’aquests recursos i una gestió més autònoma, transparent i desburocatritzada. En l’acte es va presentar la proposta La fórmula de l’equitat, per part del seu autor, en Marcel Pagès (UdG); en Xavier Chavarria va exposar els beneficis que tindria la seva aplicació per als centres educatius i el seu alumnat i es va debatre sobre la seva aplicació amb la Núria Sabaté, directora de l’Escola Marià Fortuny de Reus; la Gemma Solé, de Escola Sagrat Cor – Besòs; la Domi Viñas, directora de l’Institut escola El Til·ler; l’Albert Ramírez, inspector en cap a la Catalunya Central i en Xavier Bonal, catedràtic de Sociologia i director del grup de recerca GEPS-Globalització, Educació i Polítiques Socials de la UAB, amb la moderació d’en Miquel Àngel Alegre, de la Fundació Bofill. Si vols saber més sobre la proposta, entra al web del projecte: https://fundaciobofill.cat/la-formula-equitat