📁 Veure tots

Què funciona (i que no) en el treball per projectes: evidències internacionals – Marc Lafuente

Entrevista a Marc Lafuente, recercador de l’Escola Politècnica Federal de Lausana i autor de l’informe “Millora l’aprenentatge de l’alumnat mitjançant
el treball per projectes?” (col·lecció Què funciona en educació, n.16): https://www.fbofill.cat/sites/default/files/Que_funciona_16_aprenentage.pdf Marc Lafuente resumeix allò que ens diu l’evidència internacional sobre els factors que fan possible que el treball per projectes tingui un impacte positiu en els aprenentatges dels alumnes: a) lideratge de centre i integració en el projecte educatiu de centre; b) combinació de l’aprenentatge basat en projectes amb altres metodologies pedagògiques (com el modelatge o la instrucció directa); c) formació docent en ABP; d) coherència institucional, per exemple en el plantejament de l’avaluació docent i dels centres. Aquesta entrevista va ser realitzada a Barcelona el 12 de desembre de 2019, en el marc de l’acte “Aprenent per projectes: estratègies i programes que funcionen”. https://www.fbofill.cat/agenda/aprenent-projectes-estrategies-i-programes-que-funcionen Acte organitzat per Ivàlua i la Fundació Jaume Bofill com a part del projecte “Què funciona en educació”, una aposta per aportar evidència científica al debat sobre la política i la pràctica educativa, connectant el rigor analític amb els reptes educatius plantejats al nostre país. https://www.fbofill.cat/projectes/que-funciona-en-educacio-evidencies-la-millora-educativa #EduEvidències