La batalla comercial en temps de COVID-19

Per la Maria parlar de com es va gestionar la compra de material durant la pandèmia és quelcom molt diferent de la manera en com treballen i funcionen habitualment. Explica que el divendres en què es va decretar l’estat d’alarma ja va avançar al seu equip que els arribava “un moment molt dur en el qual ho havien de donar tot”. Van ser divuit les persones que es van quedar al Centre Corporatiu per seguir treballant per proveir de materials de protecció no només a l’ICS, sinó a tots els centres de tot Catalunya. Els magatzems estaven pràcticament buits, perquè feia setmanes que el consum anava creixent i el mercat s’havia aturat. El 90% del material necessari per fer front a COVID-19 es fabrica a la Xina, però no només el que necessitava l’ICS, sinó el que necessitava tot el món. A més, l’epicentre de la pandèmia, Wuhan, és un dels punts amb més fàbriques i, per tant, es va paralitzar la producció. “Ningú es pensava que el virus arribaria on ha arribat ni tampoc que el món es pararia, però es va parar”. Calia reinventar-se i centrar tots els esforços a buscar nous proveïdors per, a poc a poc, anar aconseguint més materials. La Maria comenta que com amb tot, les males experiències acaben sent grans aprenentatges i, tot i que és molt difícil poder tornar a preveure una crisi com l’actual, han vist la necessitat de tenir una reserva de quatre mesos d’estoc de seguretat. “Estem en un moment molt diferent del que vam viure al març i ara sí que podem dir clar i alt que estem preparats”.

#ICSfluencers dona veu als professionals de l’ICS a través de les xarxes socials, perquè ens expliquin de primera mà com funciona l’organització. Segueix totes les històries aquí: http://ics.gencat.cat/ca/ICSfluencers/

Related Posts