📁 Veure tots

“Estàvem molt menys preparats en la digitalització de l’educació del que pensàvem” – Liliana Arroyo

La pandèmia de la Covid-19 ha contribuït a eixamplar bretxes ja existents en la societat, i ha agreujat situacions de
pobresa i exclusió social que tenen efectes a llarg termini. En el sistema educatiu, la falta d’equitat s’ha posat sobre la taula de manera més evident i pronunciada. El 18% dels alumnes vulnerables a Barcelona no va poder seguir el curs a distància durant el confinament. Dels alumnes no vulnerables, només un 2,8% va veure la seva educació interrompuda. Aquestes dades recollides pel Consorci d’Educació de Barcelona posen de relleu com els efectes de la pandèmia no han estat iguals per a tothom i com el sistema educatiu del nostre país no estava preparat per aquest canvi sobtat a una educació digital. En parlem amb Liliana Arroyo, doctora en sociologia i experta en innovació digital i impacte social, que ha publicat recentment el llibre Tu no ets la teva selfie (Pagès editors). Pots llegir l’entrevista completa al Blog Bofill: #EntrevistesBofill #FundacióBofill #educació