Síntesi de l’#aulabofill Com millorar l’èxit educatiu de l’alumnat d’origen immigrat? Hi intervenen: Pep Gratacós, professor i tutor d’aula d’acollida a l’Institut Pere Alsius de Banyoles i Pilar Ugidos, mestra i directora de l’Escola Miquel Bleach de Barcelona). Van presentar el llibre Diversitat cultural i exclusió escolar. Dinàmiques educatives, relacions interpersonals i actituds del professorat, publicat dins la col·lecció Conciutadania Intercultural. També participaren: Najat El Hachmi, escriptora i Xavier Besalú, professor de pedagogia de la Universitat de Girona. Per a més informació: http://www.fbofill.cat/index.php?codmenu=01¬=805 http://www.fbofill.cat/
Malgrat els esforços dels darrers anys en l’acollida de l’alumnat nouvingut i l’atenció a la diversitat cultural, els resultats educatius de l’alumnat d’origen immigrat continuen essent majoritàriament dolents. És evident que aquesta realitat respon a molts factors, però quins d’aquests factors es poden combatre des dels centres educatius? La predisposició a aprendre té molt a veure amb aspectes emocionals i relacionals… els tenim prou en compte en els nostres centres? Sabem detectar les pràctiques educatives generadores d’exclusió dins els centres? Quin rol hi tenim els docents? Com és la relació que tenim amb l’alumnat d’origen immigrat?
Accediu a la publicació i als diferents materials generats en aquest enllaç http://www.fbofill.cat/index.php?codmenu=11&publicacio=545&submenu=false&colleccio=12012007050833
Leave a Reply