📁 Veure tots

APRENDRE FENT. COM INVERTIM MÉS ENLLÀ DE LES EINES?

Les tendències educatives actuals a Europa s’han proposat dotar de maquinària les aules per transformar-les en laboratoris de fabricació digital.
Aquests espais ens conviden a pensar en aprenentatges més autònoms, la indagació educativa i la resolució de problemes reals, vinculats més fortament amb l’entorn que els envolta, realitzant pràctiques que promouen metodologies basades en aprendre fent (learning by doing). Tot i això, no tots els centres educatius tenen els recursos, ni compten entre els seus equips amb el personal necessari per a la gestió, manteniment i dinamització d’aquests. A més, els que compten amb els recursos per a això, de vegades es troben amb la dificultat de gestionar el coneixement al voltant dels laboratoris de manera adequada, garantint que aquest arribi a tot el claustre del centre, ajudant així a democratitzar-lo i que arribi al màxim nombre d’alumnes possible. Per donar resposta a aquest context, impulsem un Exploratori per l’Equitat Digital centrat en la cultura maker, centrant-nos en els aprenentatges. L’esdeveniment forma part del projecte CLAB, emmarcat dins l’estratègia del Laboratori d’Oportunitats Educatives per l’Equitat Digital. Recentment, vam estrenar el primer Exploratori d’intel·ligència autèntica, al voltant de la temàtica de com abordar l’entrada de la IA a les aules, des d’una mirada calidoscòpica. Serà un espai en el qual abordarem el repte des de diverses perspectives: educativa, tecnològica i ètica. Però sobretot, on oferirem recursos i orientacions pràctiques, perquè qualsevol educador pugui construir-se un criteri de com fer una revolució maker sostenible a la seva aula, i, fins i tot, posar en pràctica una primera experiència al centre. I ho farem en comunitat, de la mà de professionals referents, inquiets i curiosos per saber com aquestes tecnologies poden servir-nos per a millorar l’educació! Per escalfar motors, compartim amb tu una sèrie d’infografies per fer aules de fabricació digital sostenibles, o de com implicar els teus estudiants en ciència ciutadana, com a part del contingut en obert creat al projecte CLAB. T’animem a consultar les guies i els continguts en obert, compartir reflexions o simplement dir-hi la teva a les xarxes amb l’etiqueta #CircularLAB i #EquitatDigital. I sobretot, t’animem a participar presencialment per gaudir de l’experiència completa.